2007年4月8日日曜日

私のスピーチ

私のスピーチです: http://people.virginia.edu/~ese6k/speech.wma

私は私のスピーチがすきでした。人はたくさんおきなわがしりませんから、おきなわはおもしろいトピックと思います。時間はみじかったから、うみとりょうりだけについて話しました。
私はポスターをつかいましたが、うみのしゃしんをわすれました。それから私はほかの人のめに見ましたと思います。

時々文ぽうをわすれました。たとえば、「おきなわりょうりを食べリします」と言いましたが、正しは「おきなわりょうりを食べりします」。

でも、スピーチがすきでした。

Overall, I feel good about my speech. I made eye contact and I think that I spoke at a good pace - not too fast, but relatively fluent. I tried to use my poster for things that I thought were important - like spam. At the end of the speech, there were a few questions, which I think is a good thing because that means that people actually listened to the speech. I made a few grammar mistakes, but I tried to catch myself - at least I was aware of my mistakes.

2 件のコメント:

Kusuri さんのコメント...

Your speech was really interesting, and the SPAM bit was particularly intriguing and funny. However, your intonation seems to be a bit off, especially when using sentences that end in "ga arimasu". It had good flow, as well, but repetition that Okinawan cuisine is delicious was a little unnecessary, I think.

シ・イェ さんのコメント...

i loved your speech, it has an very interesting topic. And the poster you present really helped a lot explaining your speech. You had good flow and intonation, but i think sometimes the exaggerated intonation sort of interrupted the flow in your next sentence or topic.